Pagina's

dinsdag 2 oktober 2012

September 2012 - sneeuwwitje

Een cadeautje voor een jarig prinsesje!!
De blauwe en gele stof komen van het stoffenspektakel, de witte bloemenstof en de rode bolletjes stof waren restjes. Het patroon komt uit het Disney verkleedboek van Knippie. De maat is 116 cm, maar was eigenlijk te smal rond de taille, dus heb nog inzetstuk toegevoegd (prutswerk). De rok was dan weer veeeeeel te lang, die is ingekort.
Bij het model hoort ook een onderrok in tule, die volgt misschien nog eens als ik in een moedige bui ben. Vond mezelf al moedig genoeg toen ik aan dit kleedje begon...

2 opmerkingen:

  1. Hoi sara, ik heb even gegoogled op het disney verkleedkleren boek en ik kwam bij jou uit. Ik heb het boek al enkele jaren en het is een fantastisch boek, maar nu wilde ik het sneeuwwitjeskostuum maken, en merkte dat er een patroonblad ontbrak. Sanoma kan me tot mijn grote frustratie niet verder helpen, dus nu ben ik op zoek naar andere naaisters die me een kopie van het patroonblad E-F willen bezorgen. Ik wil je hier uiteraard voor vergoeden.

    Wil je dit doen en kan ik je contacteren om mijn gegevens door te geven?

    groetjes

    Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Elle,

    Ik vrees dat ik je moeilijk kan helpen, want ik heb het patroon overgenomen uit een boek van de bib... Welke maat had je nodig?
    Ik moet ook wel zeggen dat ik niet zo tevreden ben van de pasvorm, het spande serieus rond de buik vond ik en het rokdeel was wat te lang.

    Groetjes,

    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen